en fråga

Nu kommer det ett långt inlägg, dels för att jag vill skriva av min tankar och dels för att jag har druckit en jävla massa kaffe idag haha.

Kommer handla om lite blandat. Så som konflikter, vardagsproblem, fördommar osv.
Vad tycker ni igentligen om konflikter? Konflikter kommer ju  upp var som helst när som helst som ett rullande band. Vi kan aldrig stoppa konflikter och vi kommer aldrig undan dom. Vi tar upp ett exempel, om jag är ovän med en tjejkompis, villket vi alla har varit med om. Vad brukar det handla om? Småtjafs, eller större problem, ja det varierar. Men nu till exemplet, vi bråkar, vi håller inte med om en sak, eller vi mår dåligt för någonting vår vän har gjort, något vi tycker är fel. Men de flesta, ja kanske inte alla, startar ett jävla blodbad mellan dom, en krigszon. En vän är en vän, ska man bara skita i vännen, tänka nej men vafan jag känner inte henne längre, är det rätt? Rätt att bara radera ngn från ens liv, någon som betyt något för en. Det finns ju såklart olika åsikter om detta, men vi är alla olika eller hur? Visa tar det på ett sätt, vissa på andra. Vi alla hanterar olika situationer annorlunda och detta gör mig så jävla besviken ibland. Enligt mig, jag kan inte ha ovänner, jag mår dåligt, personligen, det funkar inte för mig. Om man nu inte klickar med varandra, man har HELT olika åsikter och sånt. Jag ska väl inte se ner på den personen då? Jag kan inte ändra den personen. Det är igentligen något speciellt alla har, att vi alla är olika. Men ska man då bara för att en person inte är likadan som jag, inte har samma åsikter och tycker så som jag tycker, ska jag ge fördommar och snacka skit? Jag tycker det är så jävla fel, att verkligen överdriva situationen. Livet är enligt mig förkort för konflikter och fördommar. Detta kommer komma och gå LIVET UT. Om jag nu snackar med min tjejkompis, vi ser en annan tjej på stan min tjejkompis säger - JA MEN HON ÄR VÄRSTA HOORAN HAR KNULLAT ALLT OCH ALLA. Ja? och? Det angår ju inte mig? Det är ju hennes beslut att ha sex med många? Varför ska andra lägga sig i? Nu menar jag inte mig själv, då jag inte är sån. Men andra är annorlunda ju? Dom kanske trivs så, dom gillar det. Bara för det har alla så mycket fördommar om folk, snackar skit bara för att dom själv är inte såna som har sex mycket, för dom måste tillexempel ha känslor för en kille dom har sex med, men andra kan ha det utan känslor. Ja det är ju deras beslut, tjejens och killens beslut. Det är ju mänskligt.

Nu, tycker jag. Styr så många andra oss, vi styr inte oss själva. Det vi gör, gör vi mest för att alla andra gör det. För vi är rädda för fördommar, för skitsnacket. Andra skiter TOTALT i vad andra tycker och gör vad dom vill. CREED TILL DET FOLKET, som verkligen vågar stå upp för sig själv, och göra vad dom vill, och säga vad dom tycker och verkligen står för det. Jag bor i helsingborg som sagt, en stad med en jääävla massa fördommar och skitsnack. Men det är så det är ju, ingen kan hjälpa det, vi är uppväxta på det viset, med skitsnacket, med fördommarna. Jag har haft det hela livet, folk har fördommar om mig, folk har fördommar om många. Jag själv har haft fördommar, det är ju nästan normalt. Men nu gick det upp för mig, varför ha fördommar? Detta bygger ju på vad man tycker eller hur? Bara för att jag kanske inte tycker den personen är trevlig kan jag ju inte gå runt och säga, - JA MEN HON ÄR SÅ JÄVLA ELAK. Hon är trevlig på sitt sätt, några andra ser det, som också är trevliga på det sättet. Andra är högljuda och vill ha mycket uppmärksamhet. Vissa vill ha mindre uppmärksamhet, det beror ju på vilken person man är. Alla kan inte gillar eller älska varandra, det går ju för fan inte. Men vi behöver inte hata personen eller hur? Vi behöver inte tycka illa om personen. Man klickar inte, då ska man inte umgås heller. Man kan hälsa på varandra, vara som normala människor mot varandra, så som bekanta. Det tycker jag är moget. Men andra kanske inte tycker det är moget. Ja det blir helt krångligt haha :P Men sånt här är krångligt. Men jag har iallafall upptäckt något som jag mår bättre av. Jag är konflikträdd, jag är det, lika bra och erkänna hahah. Därför tänker jag lösa mina konflikter för jag mår bättre av det, sån är jag, och det är mitt liv, jag vill må så bra jag kan. Därför ska jag försöka hantera detta med konflikter och fördommar, börja acceptera det, för det kommer komma och gå. Alla gillar inte alla, och det är bara mänskligt.


Ja förövrigt hade jag en jävligt mysig födelsedag med min familj, bästa på länge, och är även tacksam för alla presenter :)!
Nu ska jag bada sen sova

baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0