15 januari

typ, tjaaa.
vaknade för en stund sen, skööönt. Skolan idag endast en lektion, där vi hade geografi prov, gick ganska bra fick svar på alla frågor iaf! begav mig sen hem och däckade direkt. Idag så blir det plugg och så, så man inte behöver göra så mycket i helgen, samhällsprov på måndag. Kommer gå bra, kan det mesta vid detta tillfället. Lovet har jag för mestadels umgåtts med lina och elise, hittat på en massa rolig saker :) haha. Imorgon är det fredag, sovmorgon (svenskan är inställd). Nästa veckan börjar det nya schemat a.k.a helvetet. Börjar halv nio varje dag och slutar halv fyra VARJE DAG! fick en chock när jag såg schemat igår, det är lektion på lektion på lektion, ingen rast ingeting. Så vårterminen kommer ju bli lite hårdare, höstterminen var jävla skön, slutade halv två och sånt. Men dom säger ju att olympia har en skön termin sen en hård. Men jag klarar mig :)

Tänkte skriva av mig också, typ om idioter igentligen. Alla har träffat på dom, alla känner säkert någon som beter sig som ett SVIN. Fan va jag är trött på folk med fördommar, folk som tror dom vet allt om livet (trots att dom bara är 16-19 år) ni vet inte ett skit om livet, jag vet inte heller ett skvätt. Folk som anser dom vet allt, hur människor fungerar, hur killar och tjejer fungerar, BULLSHIT! NI VET INGENTING. och jo det tredje, personer som tror dom kan göra vad dom vill med andra-såra andra. Vilket jävla liv säger jag bara, gå till skolan och plugga så kanske du kommer bli något, kanske flytta från den jävla hålan du bor i, eller ditt mål kanske är att jobba på ica? Jobba tolv timmar om dagen och få en månadsinkomst på max 10 000 kr? kämpa? för du inte pallade gå till skolan. Nej du hade andra saker för dig, gå runt och lura folk, så jävla mycket. Jag säger till er en sak, aldrig har jag skådat eller mött en så stor myttoman som denna personen, allt är lögn, eller ja för och efternamnet är väl ändon sant tror jag. Men allt annat? bullshit,bullshit. Om jag tänker efter tycker jag synd om personen, vart ska din väg leda till? Det syns tydligt att du inte tar vara på livet. Men nu har jag slutat bry mig, det är inte min ensak längre, jag har mitt eget liv och ta hand om, på det bästa sätt jag vet! Inte se efter någon annan som tror allt kommer på en silvertallrik, nejnej detta är 2000-talet om du inte är paris hilton och kommer från en medelklass familj får du kämpa lite för din sak.


Och killar? Vi hade en tjej/kill dag i tisdags med skolstaden. Det stämde in rätt så mycket på vad jag tycker, men som sagt man ska inte dra alla killar i samma kam. Vissa är ju faktist snälla och har inte något problem med att vara det. Men andra killar beter ju sig som svin, tror dom äger allt och alla, "WOOW, FYFAN VAD DEN SNUBBEN ÄR COOL, HAN HAR LEGAT MED 30 BRUDAR" coolt? Det är ju förfan äckligt, respektlöst :s men tyvärr kan ni inte kalla dom för slampor. Ord som hora, slampa, bitch, slyna.. det är ju ord endast riktade till oss, tjejer. Det värsta av allt, dessa idioterna drar ju samma repliker? så smarta är ju ni inte? Nej men det jag vill ha sagt, vafan ska killar inte bli kallade för horor? slampor? Har absolut inget emot killar om det låter så, men jag har emot vissa killars beteende. Hur moget är det? Att sitta och skryta om sina "ALLA" tjejer, det är ju egentligen bara äckligt? Vilken tjej vill ha en kille som har varit med ALLA? det är ju förfan som en i mängden. En sak har jag lärt mig än så länge i mitt 16 åriga liv, lita aldrig på någon fören du ser dens riktiga sida, detta gäller både killar och tjejer. Alla har ju en mask först. Har jag med, jag visar ju inte hur jag är och hur jag beter mig första gången jag träffar en person. Tyvärr brukar det gå sakta för folk att verkligen visa vem dom är, och vissa brukar ju ha en hobby, ja att ljuga, dom tycker det är rätt så roligt och ljuga. Men jag har lärt mig att se igenom en person, lätt var det inte, men jag fick ta till visa åtgärder, men nu ser man kristallklart iallafall. Även om jag hoppas att jag ALDRIG i hela mitt liv kommer träffa denna personen igen, så kommer jag tyvärr säkert det, men undvika får jag göra då.

ja haha, det var emilies tankar det. Känns faktist bättre nu, detta var fan som terapi hahaha, spar på pengarna gå inte på terapi, skriv av er i en blogg haha! :D Äh, vet ni vad? Jag ska läsa min engelskabok nu, (som jag konstigt nog har längtat efter hela dagen) sen så läsa igenom samhällen. Skriver säkert imorgon också, eller så kanske jag till och med visar min nya obsession, SHOES, har hittat världens vackraste!  haha aja,
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0