okej, ja klarade det.

Jobb i torsdags - jobb i fredags.

I fredags sa jag
"Nej fyfan, detta var det jobbigtaste jag varit med om."

alltså vara på två stationer samtidigt i en fullsatt restaurang.

Men idag, kan jag ärligt och helhjärtat säga att denna dag, var ett rent helvete..

Igår kväll (fredag) jobbade jag två pass samtidigt. Hade hand om två "stationer". Det var rikitigt jobbigt, beroende också på att jag varit i skolan halva dagen. J frågade om jag kunde jobba lunch på lördag, javisst, självfallet svarade jag! Jag har ju jobbat panna innan ( både lunch och kvällspass) så det var inga problem. 

Så idag började jag halv tio med att hjälpa till och öppna restaurangen, vilket gick strålande!
För att kortfatta detta kan jag säga att jag har uppblevt helvetet.
Det var ordagrant KNÖCKAT i hela restaurangen (alltså inklusive uteserverigen) Jag serverade som en galning, så från tolv till fyra andades jag inte.. Efter fyra började det lugna ner sig. 
Vid sex tiden kom stormen av gäster igen. Alltså från sex till omkring tio tiden andades jag inte heller. Stress stress stress. Att jag själv började tänka på att fråga mina kollegor om det var okej om jag bölade lite, kan ni nog då fatta att det var så jäkla mycket att göra. JAG SOM HADE TVÅ STATIONER ATT TÄNKA PÅ.

MEN

lyckligtvis lyckades jag och jag klarade mig igenom det, med nöd och näppe ( säger man så?).. 
Jag är så jäkla stolt över mig själv, om man klarar en heldag med stress och skit på olssons kan man klara av allt annat i världen (haha).. Ja, det var bara det jag ville åstakomma i detta inlägg. Nu väntar sängen, ooh vad jag ska sova, mina fossingar skriker efter vila!


en annan sak. SYSTER KOMMER HEM 23 OKTOBER ( förhoppningsviss med lite skor till moi??) Och jag ska shoppa på månadg. 
godnatt
baj 

Kommentarer
Postat av: cindy

sa du overlevde pa skafferiet, trevligt att hora! sa duktig du ar som serverar och allt nu ocksa! :):) min lilla hardworking woman! ett par skor till dig, easy! :) Hoppas allt ar bra med dig, saknar er alla sa jatte mkt men snart ar jag hemma! aggkoppen redo och sa kor vi var session under flakten! Gud vad jag saknar dig min tampongnisse. Massa mad love munchkin <3 Big sis <3 lil sis

2009-09-21 @ 21:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0