Dagens ilandsproblem

Jag har ett problem, ett problem som jag stör mig på.
Alla i denna lilla stad ser likadana ut och beter sig likadant. Känns ganska trist att vart man än går ser man kopior. Men det är väl det dära med trender också, helsingborgs trenden "alla ska se likadana ut". Det beror ju också på en liten del av att vi inte har så stort utbud här när det gäller mode, vi har några enstaka affärer som är okej. Det andra beror då på det ovanstående, att det är som en trend att vi alla ska vara små kopior av varandra. Därför har jag tänkt göra något drastiskt, något kul. Sticka ut lite, även om det är svårt här i helsingborg, man brukar oftast träffas av negativ respons. Men det är ju lite meningen också, att kunna ta emot negativ respons och utvecklas, till det bättre såklart. Månadens shopping ska spenderas i malmö iallafall, inte helsingborg. Ärlig som jag är, är det ganska svårt att inte "likna" andra. Nu ska jag inte låta allt för negativ, helsingborg är inte så dåligt och visst finns det såna som sticker ut. Ja det blir lite kluddigt men alltid svårt att förklara sånt här haha :)

Tycker alla borde skapa en trend för sig själv, vad man själv gillar. Om man nu gillar och gå runt som alla andra, ja men gör det? Inget fel med det tycker jag. Men jag själv känner att det börjar bli lite ut-tjatat nu helt enkelt.
Klänningen nedanför detta inlägg är to die for, dock slutsåld och ja väldigt dyr. But still, I could kill for that dress!
Nej nu skall jag sätta mig i cafeterian och plugga tyska, tyska, tyska, tyska..
later


The Weasley twins
ser ju likadana ut, men det har jag förståelse för haha ;)


Kommentarer
Postat av: Z A N D R A :)

Hellu :)

Allt bra idag? :D

2009-11-11 @ 17:27:43
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: elise

Haha Weasley twins liknar Emelie & elise hahahaa!

2009-12-04 @ 11:22:55
URL: http://elisezb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0